Followers

Monday, April 25, 2011

Khasiat Bismillah

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Nabi Muhammad SAW pernah bersabda :
” Setiap pekerjaan yang mempunyai kebaikan ( penting ) yang tidak dimulai padanya dengan menyebut ” Bismillahirahmanirahim”, maka pekerjaan itu akan pincang ( terputus dari rahmat Allah )
Antara khasiat Bismillah :

1.  Mendatangkan bermacam-macam hajat
Bacalah Bismillahhirahmanirrahim sebanyak 12,000 kali.  Setiap akhir 1000 kali, bacalah selawat kepada Nabi Muhammad ( 1 x ).  Mohonlah kepada Allah apa yang dihajatkan.  InsyaAllah, dengan ikhtiar ini beserta usaha, Allah akan mendatangkan semua hajat.

2.  Untuk melariskan dagangan
Bacalah bismillah sebanyak 786 kali selama 7 hari berturut-turut.  Mulakan dengan niat agar dagangan menjadi laris.  InsyaAllah setelah 7 hari, dagangan akan laris walaupun dimulai sedikit demi sedikit.

3.  Aman dari gangguan syaitan
Bacalah bismillah 21 kali sebelum tidur.  Jangan berkata-kata lagi sehingga terlelap.  InsyaAllah, terhindar dari gangguan syaitan, pencuri, mati mendadak dan terhindar dari bencana.

4.  Menundukkan orang yang suka menganiaya
Bacalah Bismillah 50x dihadapan orang yang zalim dan percayalah pada kemampuan diri.  INsyaAllah, orang yang zalim itu akan merasa rendah diri kepada kita.  Seandainya dia berniat jahat dan merasa geram dengan kita, akan tersirnalah maksud jahatnya.

5. Untuk meringankan kesakitan
Bacalah bismillah 100x dan usap pada penyakit yang dihadapi selama 3 hari berturut-turut disertai dengan mengambil rawatan.

No comments:

Post a Comment